Skip to main content

Posts

Showing posts from April, 2013

T.C. Vatandaşı Olmak = Borçlu Olmak

Hemen bir iki bir şey söyleyip kaçıcam...

Siz siz olun kullanmadığınız banka hesabınız kredi kartınız falan varsa mutlaka kapatın. Ben de aslında genelde bunu yapıyorum ama işten güçten gözden kaçan şeyler olabiliyor. 




Yaklaşık 1,5 sene evvel İYTE'deki 7 yıllık Ar.Gör.'lük görevimden istifa ettim. 7 yıllık süre boyunca genelde ordaki görevime ait İş Bankası İzmir Basmane şubesindeki maaş hesabımı kullandım.  Tabi o hesaba bağlı bir kredi kartım bir de aradabir kullanmak için bulunsun diye aldığım kredi kartına bağlı bir KGS kartım da vardı.




Görevden ayrıldıktan sonra hemen kredi kartımı iptal ettim. Hesap açık kaldı. KGS'yi de kullanmadığım için bir problem olmadığını düşündüm (mallık burda başlamış haberimiz yok!). Zaten yeni yıl ile birlikte tamamen HGS'ye geçildiği için ben de PTT'den bir HGS almıştım.








Birkaç gün önce hiç kullanmadığım hesap ile ilgili olarak aylar sonra bir borç bilgisi geldi (hayırlı bir şey olsa haber gelmez zaten).


Çok bir şey değil 1 lira gibi b…

Octave'da Üst Üste Bindirilmiş Grafik Nasıl Çizdirilir

Amacım iki tane histogram grafiğini üst üste çizdirmekti. Bunun için şu kodu kullandım.

hold on;
[y1 x1]=hist(data(:,1), 100);
[y2 x2]=hist(data(:,2), 100);
h1=area(x1,y1,"facecolor",[0.0,0.0,0.0]);
h2=area(x2,y2,"facecolor",[0.5,0.5,0.5]);
set(h1,'edgecolor','none');
set(h2,'edgecolor','none');
hold off;
title("Overlayed histograms for left and right laser sources after optimization");
xlabel("Distance (in mm)");
ylabel("Count(x10^3)");
axis([60,150]);

data bilgisi programın önceki satırlarında oluşturulmuştu, konuyla ilgisi olmadığından eklemedim.

Son olarak http://sukruozan.blogspot.com.tr/2013/04/octave-grafik-eksenindeki-saylar.html yazısındaki şekilde y eksenindeki sayıları istediğim şekilde düzenlemek için de aşağıdaki satırı çalıştırdım.

set(gca(),'yticklabel',{'0','0.5','1','1.5','2','2.5'})

Oluşan grafikte üst üste binen kısımlar istediğim gibi görünmüyor…

Octave'da Grafik Eksenindeki Sayları Değiştirmek

Bu yöntem Octave ortamında çalışmakta olmasına karşın Matlab ortamında da çok ufak tefek farklılıklarla ya da direk aynı şekilde çalışabilmektedir diye tahmin ediyorum.

Diyelim ki bir grafik çizdirdiniz ve y ekseni 0 ile 4000 arasında 1000er 1000er artarak sırasıyla 0, 1000, 2000, 3000, 4000 değerlerini alıyor.

Diyelim ki amaçladığımız şey y ekseninde 0 ile 4 arasında değişen 0,1,2,3,4 sayılarını görmek. Bu durumda standart grafik çizdirme komutlarının çalıştırılmasının ardından 

set(gca(),'yticklabel',{'0','1','2','3','4'})

Komutunun çağırılması yeterli olacaktır. Tahmin edileceği üzere aynı iş x ekseni için yapılmak istendiğinde 'yticklabel' yerine 'xticklabel' yazmak yeterli olacaktır.