Bir Mobil Uygulama Incelemesi - AirFox HD

(1990 sonrasında doğanlar için bu yazı sıkıcı olabilir :) )

Bugünlerde http://uygulamagezgini.com  gibi değişik bloglarda güzel uygulama inceleme yazıları yazılıyor.  İlgiyle takip ediyorum. Ben de bir uygulama inceleme yazısı yazmak istedim. Bunun iki sebebi var. Birincisi bu uygulamayı bekliyordum bir süredir. İkincisi bu oyunun bizim nesil için özel bir yeri olduğunu düşünüyorum.

Dediğim gibi akıllı telefonlar ve tabletler hayatım(ız)a girdiğinden beridir bu oyunun çıkmasını bekliyordum. Geçen gün App Store'a bir göz attım ve gördüm ki beklediğim uygulama birkaç ay evvel apple ın uygulama dükkanına girmiş. 

Uygulamamız "the river raid" isimli oyun. 80'lerde çocukluğunu yaşamış bizler için çok bilindik olduğunu düşündüğüm bu oyun 1982 yılında çıkmış. Ben de bu oyunu aynı yıllarda  yaz tatillerinde kaldığımız  bazı otellerin atari salonlarında boyum daha tam yetişmediği için sandalyenin üzerine çıkarak oynadığımı çok iyi hatırlıyorum. O yılların 2B bilgisayar grafikleri ve bilgisayar işlemci hızlarının sınırları düşünüldüğünde çok yaratıcı ve eğlenceli bir oyun olduğunu söyleyebiliriz.

Bizim nesil bilgisayar teknolojisinin ve buna bağlı olarak bilgisayar grafiklerinin gelişmesine tanıklık etti. Bizler 2B grafik oyunlarıyla bu işlere başlayan bir nesiliz (bkz. "Pong"). 2B den 3B ye geçişin yaşandığı hızlı atlama dönemine tanıklık ettik. Bu bakımdan yeni nesil ile aramızda ister istemez baya bir fark var. Bu konu daha detaylı bir analiz şeklinde uzuuun uzun yazılabilir. Biz şimdi the river raid'e odaklanalım. 

İlgililere müjde! Oyun normalde $1.99 imiş bir süreliğine ücretsiz olarak indirilebiliyor. App Store'daki adı AirFox HD.



Tabi bir müjde de android kullanıcılarına. Oyunu Google Play'den de ücretsiz indirmek mümkün. Oyun bildiğimiz oyun. Bir eksiği yok ancak güzel bir iki fazlası var. İlki, oyun çoklu kullanıcılı olarak aynı ağ üzerinden kolayca oynanabiliyor. 







Ayrıca bir diğer ekleme de, oyunun istendiği taktirde cihazlarımıza gömülü olan jiroskoplarla cihazı hareket ettirerek oynanabilmesi.  Options bölümünden nasıl oynamak istediğinizi seçebiliyorsunuz.



Yine aynı kısımda oyun oynama biçimi için iki ek seçenek daha var. Birisi eski atarilerdeki joystick in  "retro" isimli bir simülasyonu diğeri ise klavyedeki ok tuşlarının bir simülasyonu:







Ateş etmek için her üçkonfigürasyonda da ekranın herhangibir yerine dokunmak yeterli oluyor. Gelelim çoklu kullanıcı ile oynama olayına. Bu noktada en güzel olan şey bu multiplayer özelliğinin platformdan bağımsız olması. Uygulamayı iPad'de ve Google Nexus cep telefonunda denedim ve iki farklı platformdaki cihazla aynı ağda birlikte oynama ile bir problem olmadığını gördüm. Bence bu eşsiz bir özellik. Cihazlardan birisini "server" olarak tanımlamak ve diğer cihazla "client" tercihi ile kolayca bağlanmak yeterli olmakta.






Bu ekran görüntüsü Google Nexus'tan



Oyunun android versiyonunda, en azından küçük bir telefon ekranı için söyleyeyim, çıkan ve hep orada duran reklam  alanı oyunun oynanışı sırasında biraz rahatsızlık veriyor. 



Bunlar da multiplayer ekran görüntüleri:






Mobil cihazlar için bu küçük hayalimi gerçekleştiren uygulamanın geliştiricisine saygılarımı ve sevgilerimi sunuyorum. Oynayacaklara da şimdiden iyi eğlenceler. Gelin beraber multiplayer oynayalım...























Comments

Popular posts from this blog

Latex'te Denklem İçerisine Ufak Boşluklar Koymak

LaTeX'te Sunum Hazırlamak

Octave'da Grafik Çizdirme