TTNET ve AVEA'nın Elinde Maymun Olmak - 1

Vallaha bu konuda çok doluyum nereden başlamak lazım bilemiyorum...

Yıllardır TTNET müşterisiyim. Gözüm kapalı senelerdir sınırsız internet kullanıyorum. İnternet kullanacağız diye hiç kullanmadığımız bir sabit telefonumuz da var. Ayda 24 lira hiç kullanmadığımız halde bu telefona ödüyoruz sırf maksimum 200 KB download hızında sözde sınırsız interneti kullanabilelim diye. Benzer şekilde TTNET'in çözüm ortağı olarak görünen AVEA ile de sahibi olduğum şirkette kullanılan onlarca cep telefonu numarası dolayısıyla bir şekilde bağlantım var.


Geçen 2011 Ağustos sonu Eylül başı gibi, halen benzer yalanlarla pazarlanan TTNET 3G Mobil internet paketini annem internet kullanmak istiyorum dediği için alayım istedim. İzmir Kipa Balçova'da TTNET kiosku gibi görünen bir kiosktaki satış temsilcisi elemana bu paketi anlatmasını istedim bir iki soru sordum paketin özellikleri şuydu:
  • Alırken hiçbir ücret talep edilmeyecek,
  • 3 ay tamamen ücretsiz hiçbir ücret talep edilmeyecek,
  • 3 aydan sonra ayda 10 lira gibi bir miktar (bunu yanlış hatırlıyor olabilirim, hatırlamak dahi istemiyor da olabilirim)  TTNET faturama yansıyacak,
  • Taahhüt yok, istediğim zaman kapatabileceğim.
Vallaah baya iyi dedim... Kitapçık şeklinde bir sözleşmeye (tabii ki okumadan) bir tane imza attım. Bir kimlik fotokopisi verdim. Gerçekten de para bile ödemeden modemi aldım. Akşamına da internet açıldı. Dedim "işte büyük şirketin farkı..." "Arkasında TTNET olunca normal" dedim. Modemin data hattı da AVEA'dan alınan bir mobil telefon hattı imiş. "3 ay ücretsiz. Faturama da yansıyacak nasıl olsa, bankaya mankaya da gitmeye gerek kalmayacak, nasıl olsa otomatik ödeme talimatı var.." falan deyip aldığım şeyin gerçekten iyi birşey olduğu ilüzyonuna biraz daha kendimi inandırıp hattı anneme verdim.



Birçok anne gibi benimki de teknolojiden uzak olduğu için bir iki ay hiç dokunmadı bile modeme. Sonra dedi ki sen bunu al ben bunu kullanmıcam. Ben de dedim "iyi o zaman kapatayım bari". "Nasıl olsa bu kadar kolay açılıyor eminim kolay da kapatılıyordur" diyerek ilüzyonlara yenilerini ekleyerek TTNET müşteri hizmetlerinin numarasını tuşladım. Dedim böyle böyle daha alalı 3 ay olmadı ama ben bunu kapatmak istiyorum. Dediler "AVEA'yı arayacaksınız". Ama dedim "TTEN'ten aldık bunu". Dediler "Ama içindeki hat AVEA?"...

Neyse dedim AVEA'yı aradım. Dedim böyle böyle ben bu hattı kapatmak istiyorum. Dediler "Kapatabilirsiniz ama bunun 15 liralık bir borcu var onu ödemeniz gerekiyor". Dedim "Ama bu ücretsiz dendi ne borcu?" "Dediler vergisi var bunun zart vergisi zurt vergisi var, ödeyeceksiniz kapatacaksınız". "İyi" dedim "nasıl ödeyeceğiz borcu?". Dediler "TTNET'ten ödeyeceksiniz". Ama dedim "onlar AVEA'yı arayın dedi". Dediler "TTNET'ten ödeyeceksiniz".

Neyse dedim TTNET'i bir daha aradım. Dedim "Tamamen ücretsiz dediğiniz bu hizmetin borcu varmış onu ödemem gerekiyormuş kapatmak için, nasıl ödeyebilirim? Dediler "Bizle alakası yok AVEA'dan ödeyeceksiniz".

"İşteee..." dedim. "Türkiye'de yaşıyor olma gerçeğine geldik tosladık yine..." İki büyük şirket tüketiciyi bir pazarlama yalanı ile kandırıyor sonrasında iş kapatmaya gelince ne yapılacağı belli değil. Kucaktan kucağa oturtup kaldırıyorlar. Dedim bu iş telefonla olmayacak tabana kuvvet çıktım yola. Bu arada yukarıdaki telefon görüşmeleri işin özeti. Bunun iki üç katı görüşme gerçekleştirdim esasında.

Gittim Telekom Genel Müdürlüğü'ne. Dedim böyle böyle bir durum var. Dediler "O işlemler burda yapılmıyor burası merkez"!?, "Konak'taki Telekom şubesine gideceksiniz" ama belli ki hiçbir fikirleri bile yok olayın ne olduğu konusunda. Çıktım yola Konak istikametinde yürürken dedim, bu telekom'dakiler pek güven vermedi, Çankaya'daki AVEA bayilerine uğrayayalım bakalım. 4 5 tane bayiye girdim. "Numarayı kapatmak istiyorum" dedim. Dediler "kapatalım hay hay". Dedim "bunun borcu varmış", dediler "yoo... bizde görünmüyor öyle bir borç". AVEA bayisinden AVEA'yı arattım birşeyler yakalar gibi olduk. Dediler "TTNET AVEA ödeme noktasından ödeyebilirsiniz". Çankaya'da bulunan onlarca  AVEA bayisinden biri  gibi  görünen bir dükkanı tarif ettiler. Gerçekten de oraya gittiğimde bizim meşhur borç orada göründü. 

Hariçten 15 lira ödeyebilecek olmanın sevinciyle uçarcasına 15 TL yi ödedim hat iptal kağıdını aldım üzerinde yazan üç beş yazı vardı ileriye dönük borç çıkabilir o olabilir bu olabilir. Dedim benim olay taahhütlü değildi zaten herhalde artık bizlik bir durum yoktur bu yazılara itibar bile etmedim kağıdı dosyaya koydum ve bu olayı unuttum...

Unutturmadılar...

(Belki inanamayacaksınız ama DEVAMI gelecek!)



Comments

Popular posts from this blog

Latex'te Denklem İçerisine Ufak Boşluklar Koymak

LaTeX'te Sunum Hazırlamak

Octave'da Grafik Çizdirme