IEEE PDF eXpress™ LaTeX Linux MacOSX

IEEE sponsorluğundaki bazı konferanslara bildiri göndermek için hazılanılan bildiri taslaklarının ieee pdf express sistemi tarafından onaylanması gerekiyor. Ben de şu ana kadar birkaç kez bu sistemi kullanmak durumunda kaldım.


Bildirilerimi şayet bir latex template verilmişse latexte hazırlıyorum. Ve genelde eps formatındaki görselleri kullanmayı tercih ettiğimden derleme işlemini latex komutu ile  gerçekleştiriyorum. Ardından dvipdf komutu ile standart bir şekilde pdflerimi oluşturabiliyorum.


Ancak ieee pdf express sistemi fontların pdflere gömülü olmasını istediğinden bu şekilde hazırlanan pdfler embedded font hatası veriyor genellikle. Siz de bu problemle karşılaşıyorsanız şu şekilde düzeltmeyi deneyebilirsiniz.



  1. Latex dosyanızın son haline geldiğinden ve formatının doğruluğundan emin olun. (işlemleri tekrar tekrar gerçekleştirmemek adına)
  2. latex dosyaadi.tex ile derleyin.
  3. Şayet .bib dosyası ile referanslayacaksanız bibtex dosyaadi.aux ile onu da derleyin.
  4. Eğer bir önceki stepte bibtex komutunu çalıştırdıysanız iki kere latex dosyaadi.tex komutu ile derlemeyi yineleyin. İki kere yapmayı unutmayın ama.
  5. dvitopdf dosyaadi.dvi komutu ile dosyanın pdf versiyonunu oluşturun.
  6. pdf2ps dosyaadi.pdf komutu ile dosyanın ps versiyonunu oluşturun.
  7. Son olarak  ps2pdf14 -dPDFSETTINGS=/prepress dosyaadi.ps dosyaadi.pdf komutu ile ieee pdf express sisteminden büyük olasılıkla geçireceğiniz pdf dosyanızı oluşturun.
Ben bu yöntemleri hem ubuntu linux hem de macosx işletim sisteminde denedim ve olumlu sonuç aldım.

Comments

Popular posts from this blog

Latex'te Denklem İçerisine Ufak Boşluklar Koymak

LaTeX'te Sunum Hazırlamak

LaTeX'te Figürlerin Yerini Sabitlemek