Linux Altında snx sorunları

Üniversitemizde kampüs içinde faydalandığımız sunuculara dışarıdan erişim güvenliğini sağlamak için CheckPoint vpn yazılımı kullanılmakta. Bu yazılımın olduğu yapılara windows alıtında explorer gibi tarayıcılara iligili java eklentilerinin kurulması sonrasında kolaylıkla bağlanılıyor. 


Linux için de CheckPoint in sayfasından ücretsiz olarak indirilebilecek kod betikleri mevcut. Ben uzunca bir süredir ubuntu kullanıyorum. Bu vpn bağlantısına ihtiyaç duymaya başladığımız sırada Ubuntu 9.04 kullanıyordum ve okulumuzun bilgi işlem daire başkanlığının sayfasındaki yönergeleri (bkz. http://bidb.iyte.edu.tr/yardim/VPN_Linux.html) takip ettiğimde kurulumu ve bağlantıyı sorunsuz ( birazcık zamanımı almasına rağmen) olarak çalıştırabilmiştim. Sonrasında sistemimi 9.10 e yükselttiğimde snx çalışmamaya başladı. 


libstdc++.so.5 kütüphanesi ile ilgili bir problem değildi sorun. İnternette uzunca bir araştırma sonucunda ve birsürü denemenin ardından problemin scriptin ilk satırından kaynaklandığını öğrendim. Standart kelime işlemciler ( gedit gibi kate ve kwrite gibi ) ile düzenlenemeyen snx kurulum betiğinin ilk satırını değiştirmek için eski yönteme dönüp "vi" yi kullanmak gerekiyor. 


#!/bin/sh 


Olan ilk satıra "-x" ekleyip;


#!/bin/sh -x


Şekline getirdim ve kurulumu o şekilde gerçekleştirdim. Problemin çözümünü bu linkten buldum:


http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=340307&page=3


Kurulum için de şu linkteki kurulum dosyasını kullandım:


https://supportcenter.checkpoint.com/supportcenter/portal/user/anon/page/default.psml/media-type/html?action=portlets.DCFileAction&eventSubmit_doGetdcdetails=&fileid=8724

Comments

Popular posts from this blog

Latex'te Denklem İçerisine Ufak Boşluklar Koymak

LaTeX'te Sunum Hazırlamak

Octave'da Grafik Çizdirme