Linux + Ubuntu + Canon MF4010



Yeni aldığım Canon MF4010 laser printeri ubuntu 9.04 altında çalıştırabilmem biraz vakit aldı. Birkaç saat uğraştım, aynı problemi yaşayacak olanların uğraşmaması için şu bilgileri vermenin faydalı olacağını düşünüyorum.

CUPS ile ilgili olan paketleri kurdum öncelikle. Örneğin "cupsys" paketinin bende kurulu olmadığını gördüm. Hoş bundan önce canon MP150 mürekkep püskürtmeli multifunctional yazıcıda bir problem olmamıştı. İşletim sistemi ( Ubuntu 9.04 ), hali hazırdaki configurasyonu ile yazıcının hem yazıcı hem de scanner özelliklerini tanımıştı problemsiz olarak. Ancak bu laser printerda CUPS üzerinden gitmek gerekiyor.

Öncelikle yazıcı için Canon'un kendi sayfasından ilgili driverları indirmek gerekiyor. Vakit kaybetmemek için şu linkten indirebilirsiniz:

http://rapidshare.com/files/336132145/Canon_UFRII_Linux_V1.90_EN.tar.gz

Size uygun olan seçeneği ( 32 bit , 64 bit ) ve paketi ( deb ya da rpm) seçtikten sonra bilgisayara kurmanız sonrasında da CUPS tan (http://localhost:631) printerınızı eklemeniz gerekiyor. Sonrasında problemsiz şekilde printerı kullanabilmeniz lazım.

Scanner fonksiyonu da ilk etapta çalışmadı. Xsane ve sane ile ilgili tüm paketleri bilgisayara kurduktan sonra hala scannerın bulunamadığını gördüm.

http://mp610.blogspot.com/2008_04_01_archive.html

Bu linkteki yöntemleri izleyerek sane için gereken eklentileri kurduktan sonra sane i çalıştırdığımda scanner da sorunsuz olarak çalıştı. Tek bir ufak sorun var şu anda normal kullanıcı olarak xsane i çalıştırdığımda "access denied" hatası alıyorum ancak root olarak xsane i çalıştırdığımda bir problem yok. Bu probleme bir çözüm bulabilen olursa ve benimle paylaşırsa çok sevinirim. Aşağıdaki resmi scanner ile tarattım. Kırmızı yeşil  gözlüklerle baklıdığında 3 boyutlu görünür.



Comments

Popular posts from this blog

Latex'te Denklem İçerisine Ufak Boşluklar Koymak

LaTeX'te Sunum Hazırlamak

Octave'da Grafik Çizdirme