Linux'ta .PNG dosyalarını .EPS ye çevirmek

Şimdi öncelikle neden böyle birşeye ihtiyaç duyuyoruz? Örneğin ben tez raporlarımı latex ile hazırlıyorum. Raporlarda kullandığım grafikleri inkscape ile çiziyorum. Inkscape çizim sonuçlarını .PNG uzantılı olarak kayıpsız bir şekilde kaydediyor. Bu çizimlerin latex te hazırlanan bir doküman içerisinde kullanmanın en uygun ve geçerli yolu bu imgelerin EPS (encapsulated post script) olarak kaydedilmesidir. Deneyimlerinden gördüğüm kadarıyla da bunun en kolay ve en iyi sonuç veren yolu şu;

Örneğin ubuntu işletim sisteminde ben;

sudo apt-get install sam2p

yazarak gerekli paketi kurdum. Ardından, png'lerimin bulunduğu klasöre gidip;

sam2p deneme.png EPS: deneme.eps

yazarak zahmetsizce dönüşüm işlemini gerçekleştirebildim.

Comments

Popular posts from this blog

Latex'te Denklem İçerisine Ufak Boşluklar Koymak

LaTeX'te Sunum Hazırlamak

Octave'da Grafik Çizdirme