Casper MiniBook + Linux + Pardus 2009

Pardus 2007 den sonra Pardus 2008 biraz problemli gelmişti o yüzden kullanmamıştım. Geçenlerde bir Casper Minibook aldım, şimdi ona Pardus 2009 kurdum. İşletim sistemi bu bilgisayarla gayet uyumlu, majör bir   problem olmadan işletim sistemini usb den kurdum. Update'i yaptım ve gerekli programları kurdum. Cihaz süper bir performansta çalışıyor. Windows kullanmak istemeyenler Casper Minibook a gönül rahatlığı ile pardus 2009 u kurabilirler. Benim linux KDE ile birlikte gelen ve kullanmaktan vazgeçemediğim şeylerin kısa bir listesi de şu şekilde.
  • gcc derleyici
  • inkscape, vektörel çizim programı
  • firefox
  • thunderbird
  • kile, latex kodlarını yazmak ve derlemek için çok kullanışlıı bir arayüz
  • kate, genel bir kod yazma arayüzü, içindeki gömülü konsol ile derleme işlemlerini de yapabilirsiniz
  • pidgin (msn gibi mesajlaşma programlarının klonlarını aynı anda çalıştırabilen bir program)
  • amarok, müzikleri müzik yayınlarını dinlemenizi sağlayan sade ve temiz bir arayüze sahip kullanışlı bir program
  • mplayer ve vlc player, videoları izlemek için kullanılabilecek iki alternatif program.

--
Şükrü OZAN

Comments

Popular posts from this blog

Latex'te Denklem İçerisine Ufak Boşluklar Koymak

LaTeX'te Sunum Hazırlamak

Octave'da Grafik Çizdirme