Octaviz'de 3B Grafik Çizilmesi

Octavın bir eklentisi olan octaviz ile çok şık 3 boyutlu grafikler çizdirmek mümkün. Örnek kodumuzda octaviz fonksiyonlarını kullanan ve bir dosyadan bilgileri okuyarak 3 boyutlu olarak çizdiren bir fonksiyon var.

En temel anlamda, bir malzemenin yansıma özelliğini tanımlayan fonksiyona BRDF deniliyor. Bu linkten de indirebileceğiniz data dosyasında, aluminyum bronz alaşımına belirli bir yerden ışık gönderildiğinde, malzeme üzerindeki yarım küre üzerinde tanımlı olan BRDF fonksiyonuna ait, R G ve B dalgaboyları için aldığı değerler bulunmakta.

Kodumuz bu bilgileri dosyadan okuyarak 3 boyutlu olarak çizdiriyor. Aşağıdaki kodu "plotBrdf.m" şeklinde kaydettiğiniz taktirde bu kodu komut satırından standart bir kod gibi çalıştırabilirsiniz.



function plotBrdf = plotBrdf(filename,color);
a=load(filename);
[theta,phi] = meshgrid(0:pi/64:pi/2,0:pi/64:2*pi);
r=ones(size(phi,2),size(theta,1));
ratio= min(a(:,3))/max(a(:,3))

if (ratio < 0.01)
for i=1:size(r,1)
for j=1:size(r,2)
if (color=='i') r(i,j)=log10((a((i-1)*size(r,2)+j,3))+(a((i-1)*size(r,2)+j,4))+(a((i-1)*size(r,2)+j,5)));
elseif (color=='r') r(i,j)=log10(3*a((i-1)*size(r,2)+j,3));
elseif (color=='g') r(i,j)=log10(3*a((i-1)*size(r,2)+j,4));
elseif (color=='b') r(i,j)=log10(3*a((i-1)*size(r,2)+j,5));
endif
endfor
endfor
r=transpose(r);
x = r .* sin(theta) .* cos(phi);
y = r .* sin(theta) .* sin(phi);
z = r .* cos(theta);
vtk_title('BRDF of the Sample Material in Log10 Scale');
elseif (ratio > 0.01 && ratio < 0.1)
for i=1:size(r,1)
for j=1:size(r,2)
if (color=='i') r(i,j)=log2((a((i-1)*size(r,2)+j,3))+(a((i-1)*size(r,2)+j,4))+(a((i-1)*size(r,2)+j,5)));
elseif (color=='r') r(i,j)=log2(3*a((i-1)*size(r,2)+j,3));
elseif (color=='g') r(i,j)=log2(3*a((i-1)*size(r,2)+j,4));
elseif (color=='b') r(i,j)=log2(3*a((i-1)*size(r,2)+j,5));
endif
endfor
endfor
r=transpose(r);
x = r .* sin(theta) .* cos(phi);
y = r .* sin(theta) .* sin(phi);
z = r .* cos(theta);
vtk_title('BRDF of the Sample Material in Log2 Scale');
else (ratio >= 0.01 && ratio < 0.1)
for i=1:size(r,1)
for j=1:size(r,2)
if (color=='i') r(i,j)=((a((i-1)*size(r,2)+j,3))+(a((i-1)*size(r,2)+j,4))+(a((i-1)*size(r,2)+j,5)));
elseif (color=='r') r(i,j)=(3*a((i-1)*size(r,2)+j,3));
elseif (color=='g') r(i,j)=(3*a((i-1)*size(r,2)+j,4));
elseif (color=='b') r(i,j)=(3*a((i-1)*size(r,2)+j,5));
endif
endfor
endfor
r=transpose(r);
x = r .* sin(theta) .* cos(phi);
y = r .* sin(theta) .* sin(phi);
z = r .* cos(theta);
vtk_title('BRDF of the Sample Material');
endif

vtk_surf(x,y,z);
%vtk_axis("off");
%vtk_print("deneme.png","-dpng");
endfunction


Fonksiyonun kullanımı da şu şekilde oluyor, plotBRDF("<data.dosyasının.adı>",'[i|r|g|b]'). Octavizde kurulu ise aşağıdaki gibi bir interaktif openGL ekranı çıkıyor karşınıza. Grafiğinizi bu ekranda döndürüp hareket ettirebiliyorsunuz.


Kodun sondan 2. satırında gösterilen vtk_print fonksiyonunu, openGL ekranı açıkken konsoldan manuel olarak çalıştırmak daha faydalı oluyor. Zira öncelikle figürü istediğiniz şekilde döndürüyorsunuz daha sonra görüntülüyorsunuz. vtk_print in ve diğer octave/octaviz fonksiyonlarının kullanımı için proje sayfalarındaki dokümanlara bakılması faydalı olacaktır.

Comments

Popular posts from this blog

Latex'te Denklem İçerisine Ufak Boşluklar Koymak

LaTeX'te Sunum Hazırlamak

Octave'da Grafik Çizdirme