Nokia N810 İnternet Tablet Nedir?

Nokia'nın en son piyasaya sürdüğü internet tablet konseptinin son ürünü. 4.2 inçlik (yaklaşık 10.6 cm ediyor) ekranı ilk başta göze küçük görünse de bu ekrande birçok uygulamayı rahatlıkla görüntülemek mümkün olabiliyor.

Cihaz Nokia'nın diğer yaygın telefon modelleri gibi bir popülerliğe sahip değil çünkü öncelikle bu cihaz bir telefon değil. Cihazın amacı kullanıcının istediği anda internete sorunsuz bir şekilde girmesini sağlamak.

Cihazın çok popüler olmamasının bir diğer sebebi ise işletim sisteminin açık kaynak kodlu OS2008 (maemo) adı verilen Linux işletim sistemine sahip olması ve kullanıcının bilgisayar ve linux gibi konulardan biraz anlamasının gerekmesinden de kaynaklandığını düşünüyorum.

Ben cihazı aldığımda üzerinde işletim sisteminin OS 2008 version 1.2007.42-19 versiyonu alette kurulu olarak geldi.

Cihaz elime geçmeden evvel internetten yaptığım arama sonucunda bu blog girdisinin sonunda yeralan linkteki sayfaya ulaştım. Sayfanın yazarı cihazın HACKlenmesi için gerekli olan öneli ipuçlarını vermiş. Ben de burada bu ipuçlarına değinmek istiyorum.

Cihazın işletim sistemi güncellemesini yapmanız önerilir. Zira, en basitinden alete kurulu olarak gelen işletim sistemi versiyonu ile skype kurulumunu gerçekleştiremedim. Bazı kütüphanelerin eksik olduğu uyarısını verdi. Bu yüzden öncelikle,

http://tablets-dev.nokia.com/d3.php

linkinden flasher-3.0 programını normal PC mize indiriyoruz. Bu program sayesinde işletim sisteminin yeni versiyonunu cihaz üzerindeki flash belleğe yerleştirmek mümkün olabiliyor.

İlgili programın bulunduğu klasöre, işletim sisteminin yeni versiyonunu da indirerek koyuyoruz. Örneğin benim indirdiğim versiyon, n810 için son sürüm olan OS 2008 version 4.2008.23-14 . İlgili işletim sistemlerini

http://tablets-dev.nokia.com/nokia_N810.php

linkinden indirmek mümkün. İndirilen dosyaların uzantısı .bin şeklindedir. Örneğin benim indirdiğim dosyanın adı RX-44_DIABLO_4.2008.23-14_PR_COMBINED_MR0_ARM.bin şeklinde görünmekte. Dosyayı indirmek için aletin mac adresini : ler atılmış halde device ID olarak yazmanız gerekiyor. Mac adresini aletin pilini falan çıkardıktan sonra şasenin üzerinden okuyabileceğiniz gibi, aletin içerisinden basitçe; Programlar menüsü -> Settings -> Control Panel -> About Product seçeneklerinden açılan pencerede WLAN MAC address olarak görebilirsiniz.


İki dosyanın bulunduğu klasörde bir terminal açarak tercihen root (çünkü USB üzerinden gerçekleştiriliyor ilgili işlemler) girişi yapıyoruz ( Görüldüğü gibi işlemler Linux işletim sistemi üzerinde gerçekleştiriliyor. Ben ilgili işlemler MSI s271 marka laptopumda ve PARDUS 2007 işletim sistemi üzerinde gerçekleştirdim). Çalıştırılabilir flash yazıcı programına chmod +x ile çalıştırılabilir olma izni verdikten sonra, cihazı takılı ise pirizden çekiyoruz, aleti kapatıyoruz, cihazı verilen USB kablosu ile PC mize bağlıyoruz ve komut satırına basitçe şunları yazıyoruz( bu örnek benim kullandığım donanım için indirdiğim flash yazıcısı program için geçerli siz size uygun olan versiyonu yukarıda verdiğim linkten indirebilirsiniz);

./flasher-3.0 -F RX-44_DIABLO_4.2008.23-14_PR_COMBINED_MR0_ARM.bin -f -R


Bu aşamadan sonra PC miz USB ye takılı aktif bir cihaz bekleyecek. Bunun konsoldaki uyararısı Suitable USB device not found, waiting şeklinde olacaktır. Aletin sol üst tepesindeki tuşa basılı tutarken aleti açıyoruz ve işletim sistemi kısa bir süre içinde cihazımıza yükleniyor. Bu aşamadan sonra cihazımız yeni işletim sistemi ile açılmış oluyor.


http://www.arachnoid.com/linux/nokia/

Comments

Popular posts from this blog

Latex'te Denklem İçerisine Ufak Boşluklar Koymak

LaTeX'te Sunum Hazırlamak

Octave'da Grafik Çizdirme